tigi foxy curls & curls rock



Dessa är mina produkter jag använder och testar just nu. Från vänster till höger med andra ord.

1. Sulfate-free frizz-fighting schampoo:
Ett schampoo som gör håret lent och mjukt efter en tvätt, är otroligt drygt och doftar underbart, ungefär som socker och kolasås tillsammans. Mums! Fick tag i en flaska på 750ml, vilken troligen kommer att räcka mig ett halvår. Detta schampoo ska även motverka frizzighet, dvs. att håret "krullar" sig om det är fuktigt ute.

Såhär gör jag:
Jag tvättar håret med ovanstående schampoo, masserar hårbotten med fingrarna (passar på att ge mig en huvudmassage), vilket stimulerar blodcirkulationen i hårbotten som får håret att växa. Sköljer sedan ur ordentligt.

2. Sulfate-free frizz-fighting conditioner:
Ett balsam, vilket även det doftar underbart gott. Dock inte lika drygt som schampoot, men en 750ml flaska kommer nog att räcka en tid framöver för hoppningsvis. Detta balsam använder jag även som inpackning, och låter det sitta i ännu längre än vid en vanlig dusch. Balsamet ska också hjälpa till att släta ut håret och motverka "frizz".

Såhär gör jag:
Efter att jag sköljt ur schampoot, tar jag några tryck av balsamet och appilcerar i håret, och är noga med att massera in det i topparna. Kammar sedan igenom håret, alternativt drar fingrarna genom håret för att reda ut det. Sedan låter jag balsamet sitta i medan jag duschar klart, och spolar ur det precis innan jag går ur duschen, vilket brukar röra sig om 5-10 minuter.

3. Curls Rock - leave in conditioner:
Ett slags "balsam" som man appilcerar efter att man handdukstorkat håret, som man inte sköljer ur. Denna vätska är rätt lös i sig själv och kommer i en flaska på 250ml och ska förfina och definiera lockarna. Ska även motverka frizzighet och fungerar som en återfuktare för håret.

Såhär gör jag:
Då jag har sköljt ur balsamet tar jag min handduk och pressar den försiktigt mot håret och "ruffsar" inte runt håret för att få det så torrt som möjligt, det sliter bara på håret. Efter jag har "kramat ur" det värsta tar jag leave-in-balsamet och tar två pump för att applicera produkten i topparna, och sedan i längderna för att definiera lockarna.

4. Curls Rock - amplifier:
Denna produkt är som en tjock kräm, som appliceras i hela håret för att ytterligare definiera lockarna. Krämen kommer i en flaska på 100ml, och eftersom den blir "krispig" när man applicerat den i håret, behövs en mycket liten mängd i håret.

Såhär gör jag:
Jag pumpar ut en mängd lika stor som en femitoöring och gnider in händerna med den, för att sedan applicera den i håret, även i luggen, då krämen fungerar som "wax". Både i längderna och i topparna. Det viktiga i det hela är att fördela krämen jämt över hela håret.

5. HD-curls spray:
Denna spray är även den en väldoftande och definierande produkt som hjälper lockarna att forma sig som lockar och hålla sig på plats. Dock är denna produkt ingen hårspray, utan skulle kunna liknas med ett glasspray, som tillför håret glans och lyster. Produkten kommer i en flaska på 200ml och är ovanligtvis dryg, för att vara en spray.

Såhär gör jag:
Jag tar och sprayar jämt över håret och drar fingrarna genom håret, medan det fortfarande är fuktigt/blött av alla produkter och reder ut lockarna så att definieringsförmågan blir max. Efter det försöker jag att inte röra håret allt för mycket, eftersom frizzigheten lätt kommer tillbaka. Efter det blåser jag håret torrt.

6. PROFFS hårspray (version rosa):
Ja, den gamla klassikern, aka "emo-sprayen", på 300ml använder även jag. Eftersom det är den bästa sprayen hittills till ett någolunda billigt pris, har jag valt att satsa på ett "supermarketmärke", istället för ett salongmärke. Snart kommer ett nytt hårspray troligen tillkomma i samlingen (!).

Såhär gör jag:
Efter att håret är torrt, plattar jag min lugg (värmespray skall införskaffas så snart som möjligt) och sprayar hårsprayet jämt över hela kollifejset. SEDAN är jag äntligen klar!

TIGI produkterna kan köpas på FEELUNIQUE & HÄR.
PROFFS kan hittas i mataffärer etc.




Vanadesse.

nej jag hatar pattinson!! >:(

Kommentaren skrevs den: 2009-09-14 at. 16:07:27
Din blogg/hemsida: http://vanadesse.blogg.se/
Vanadesse.

de där för lockigt hår ska ja nog prova!

Kommentaren skrevs den: 2009-09-14 at. 16:31:58
Din blogg/hemsida: http://vanadesse.blogg.se/



Vad heter du?:
Kom ihåg mig?
E-mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv din kommentar här:





Gratis bloggdesigner hittar ni här & Photoshop-tutorials och bloggtips hittar ni här!
All reklam & alla spamkommentarer raderas omgående!