Bilpriser.se!

Som student har man knappt råd med mat, men en del som redan har hunnit skaffa körkort och tar bilden till skolan - de förstår jag mig inte på! Hur sjutton har man råd att köpa en bil när man är 19-20 år? Jag surfade runt lite för några dagar sedan och upptäckte att man nu kan kolla in beg bilar (dvs. begagnade bilar) på Bilpriser.se! Riktigt smart om man måste pendla till universitetet eller från en stad till en annan - om man har några kompisar eller sin flick eller pojkvän i andra städer osv.

Jag personligen skulle nog föredra att köpa en sprillans ny bil - kanske en Saab 95 (eftersom jag tror att det var en sådan vi hade när jag övningskörde senast, vilket var typ 4 år sedan :'D), med tanke på att den verkar vara stabil och så gillar jag lyktorna fram eller vad det nu heter. (Framljusen? xD)

En annan sak som är superbra med sidan är ju att om man är intresserad av en speciell bil, står det lite kort info om bilen, samt att man kan värdera bilarna på sidan. Så om man har en gammal Volvo som man vill bli av med, kan man värdera med hjälp av en slags kalkylator; och knappa in hur långt den gått, samt välja specifik modell och sedan få ett pris! Man kan även knappa in sitt registreringsnummer och få sin bild värderad på några sekunder - Riktigt smart för bilintresserade människor! :] (Tyvärr är jag ju inte en sådan människa...)

http://www.tuning-blog.net/wp-content/uploads/2007/04/techart-porsche.jpg





Ariena

Your welcome <3

Ah, bilar är riktigt trevligt ämne, jag förstår inte heller hur de har råd, men har fått känslan av att det är föräldrarna som betalar.

om du vill ha tips på bilar - Mazda 6 är riktigt snygg, har bra betyg av de som köpt och den har fått bra betyg i säkerhet :)

Kommentaren skrevs den: 2010-08-18 at. 21:48:22
Din blogg/hemsida: http://ariena.blogg.se/
ida

Diggar din blogg! :)

Kommentaren skrevs den: 2010-08-19 at. 15:47:46
Din blogg/hemsida: http://thisisidas.blogg.se/



Vad heter du?:
Kom ihåg mig?
E-mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv din kommentar här:





Gratis bloggdesigner hittar ni här & Photoshop-tutorials och bloggtips hittar ni här!
All reklam & alla spamkommentarer raderas omgående!