Min Stockholmsvistelse

Eftersom jag inte var så aktig och bloggade en massa varje dag när jag var i Stockholm, tänkte jag att jag skulle sammanställa ett inlägg med lite text om hur jag hade det hemma hos familjen och vad vi hittade på! :]


Dagen innan jag åkte käkade jag den här supergoda Thaigrytan - mums! Eftersom jag inte ville köpa hem massa mat som ändå inte skulle hålla sig udner veckan i Stockholm, så satsade jag på färgidmat. Inte så nyttigt kanske - men vad gör man? :]


Sedan bar det av till bussen och jag började på Elsas Mode och sträckläste kanske en fjärdedel av boken. Innehåller nyttiga tips om lite inneställen i New York, samt en hel uppsjö med designernamn och kläd- och trendspaningar. En superbra bok med andra ord - go buy it now, ladies! :>


Efter några dagar med shopping och annat mysigt så blev jag sjuk i halsont och förkylning vilket resulterade i att jag inte kunde träffa så många av mina vänner som jag skulle velat. Så himla synd :( Och dagarna blev tristare och tristare, och spenderades i sängen framför datorn med musik och True Blood.


Som tur är, har jag en snäll mamma som fixade frukost på sängen/till rummet varje dag jag var hemma och låg sjuk i sängen - snacka om att få leva som en riktig lyxlirare alltså! :>


Lekte med inställningarna i kameran, men hade inget att fota förutom mina egna fötter, haha. :'D Gillar mitt knallrosa nagellack som är ifrån H&M och heter "It's genious M", superfint till bruna fötter (och ben). Den bruna pricken vid min tånagel är ett födelsemärke btw.


Såhär god mat fick jag i princip varje dag när var hemma - supergott verkligen! :> På bilden ser ni pastastubbar med lax i och squash i bitar och rom ovanpå, och en mumsig dillsås till. Sugarsnaps är de godast grönsakerna som finns alltså - skulle kunna äta ihjäl mig på dem, :'D


Testade att fota i upplösningen RAW istället för i .jpg och jag hillar att bilderna ser så mycket mer profesionella och högupplösta ut. Tyvärr tar det mycket längre tid att redigera dem i photoshop på grund av att filerna blir så stora, men det är det verkligen värt. Har ni den funktionen i er kamera, testa den :>




josefin

Hej! Ville bara stanna till och säga att din blogg är riktigt fin =)

Kommentaren skrevs den: 2010-08-28 at. 19:51:40
Din blogg/hemsida: http://sameoldstories.blogg.se/
Mischa (Michelle) Karo

fina bilder, gillade den sista mest! :)



kram

Kommentaren skrevs den: 2010-08-28 at. 19:55:03
Din blogg/hemsida: http://mischakaro.se
Nellie

Superhärliga bilder!:)

Kommentaren skrevs den: 2010-08-28 at. 22:38:39
Din blogg/hemsida: http://nnellienordell.blogg.se/
LINA

du värkar ha haft det bra :D

Kommentaren skrevs den: 2010-08-28 at. 23:27:32
Din blogg/hemsida: http://linasstyle.blogg.se/
LINN MILDÉN

älskar bilden på dina fötter, skulle kunna vara reklambild till nån.. fräsh produkt ungefär! xx

Kommentaren skrevs den: 2010-08-29 at. 15:13:07
Din blogg/hemsida: http://www.illusioner.devote.se



Vad heter du?:
Kom ihåg mig?
E-mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv din kommentar här:





Gratis bloggdesigner hittar ni här & Photoshop-tutorials och bloggtips hittar ni här!
All reklam & alla spamkommentarer raderas omgående!