Svar från frågestunden!

Arzu: Din lugg är så fin, jag har också lugg men min ser inte så bra ut. Använder du något schampoo eller liknande?
Svar: Jag använder först Tresemmé Mousturize Rich Schampoo, sedan använder jag någon slags hårinpackning (jag har fortfarande inte hittat någon speciell favorit o_o), och efter det balsam; men det är ytterst sällan.

Michelle: Varför ser alla bloggar lika dana ut? Alla ser ut som din typ ljus rosa och några ljusa bilder där uppe. Din blogg var gulligare förut!
Svar: Vad tråkigt att du tycker så, men jag försöker verkligen att hitta MIN stil i allt detta designande. Jag antar att du syftar till de flesta snyggare designade bloggarna, såsom Cornelia, Tina & Jiggly (och en massa fler!)... Men jag antar att den stilen helt enkelt passar in på alla oss brudar :>

Brownsugar: Då frågar jag, vilka bloggar läser du dagligen? Och vilken blogg är den första du klickar dig in hos? :)
Svar: Jag har mina bloggar i alfabetisk ordning (en funktion som finns i Firefox), och det är helt enkelt den jag går efter. Just nu är det Nevnarien som står först; men detta brukar ändra sig eftersom jag brukar ta bort och lägga till nya bloggar hela tiden. ^_^

Abi! ^.^: Jippi! ^^ Hm.. detta har jag längtat efter men när du väl har frågestund så vet jag inte vad jag ska fråga! ^^ Detta var riktigt svårt alltså! Hm...... Ja! Har du någon/några favorit kändisar? Om du skulle få välja tre stycken kändisar att få tillbringa en hel vecka med, vilka skulle du välja då? Kram! ^-^
Svar: Owen Wilson och Johnny Depp är ju mina favoriter på killsidan. Hos tjejerna skulle jag nog välja Keira Knightley och Anne Hathaway. Jag skulle nog vilja välja alla 4 att vara med faktiskt; om jag får! ;>

Rosida: 1. Hur mycket kilon har du gått ner i vikt? 2. Vilken modebutik är din favorit? 3. Beskriv din personlighet med 3 ord! 4. Vad har du för fobier? 5. Säg några saker som gör dig riktigt irriterad!
Svar: 1. Jag har gått ner ungefär 20 pannor sedan förra året. 2. Lindex, Kappahl eller H&M; pga deras variation när det kommer till just kläder! Internetbuktiker: Nelly, Evans, Topshop & Dorothy Perkins. 3. Sprudlande, pratglad & kreativ! 4. Höjder och insekter. 5. Ignorans, spydighet och nonchalans.

lifeiswhatyoumakeit.: Då tänker jag bidra med en fråga: Vad är din största dröm? :>
Svar: Min största dröm är att flytta till New York och bo där tillsammans med en underbar partner, ha ett bra jobb som jag gillar att utföra, samt få behålla hälsan resten av livet! (Givetvis vill jag ju ha fred på jorden, att cancer och AIDS ska botas, att alla mina nära och kära ska få ha det bra också! :> )

LYDIA: Okej, jag kör en "antingen eller" .... Kaffe eller te? Morgon eller kväll? Aldrig mer fota eller aldrig mer webdesigna? Kungen eller Reinfeldt? Gå med rumpan bar resten av livet eller strula med Peter Siepen? :D
Svar: 1. Te. 2. Kväll. 3. Aldrig mer webdesigna. 4. Reinfeldt <3. 5. Strula med Peter Siepen! ;>


PHOTOLENS: Vad har du för fototips till en person (som jag) med endast standardobjektiv till systemkameran? Något som är bra att tänka på? :-)
Svar: Eftersom jag inte är en proffisionell fotograf, utgår jag bara ifrån mina egna synpunkter! Jag tycker inte att du ska vara rädd att jobba med nya/ovanliga vinklar. Istället för att ta ett "vanligt" porträttfoto på någon, vrid kameran åt höger eller vänter istället!  Ska du fota närbilder, ställ in manuellt läge på kameran och jobba med låg ISO för att få fram "Bokeh-effekter". Jobba med grodperspektiv, våga "chansa" när du knäpper bilder; strunta i att titta i sökaren, utan håll kameran bara en bit ifrån föremålet och knäpp av kortet! (Använd automatisk skärpa då!) :>

Leka: Hej Takai! Tycker att du och din pojkvän är så söta tillsammans ^^ Hur gammal är han och hur träffades ni? =) Tack för en bra blogg!
Svar: Tack så mycket! :> Han fyller 22 i sommar och vi träffades av en slump på Internet.

LYDDE: - Favoritmat? - Favoritfärg? - Favoritmusik? - Säger du en annanas flera annanassar eller en annanas flera annanas eller som jag säger, en nassnass flera nassnassar? - 3 saker du tar med dig till en öde ö? - om du fick 1.000.000 kr vad skulle du göra då? - Favoritbloggar? - Varför är din blogg så sööt va?
Svar: 1. Kyckling, eller tacos. 2. Svart och vitt. 3. Musik med lite ös i, alternativt har en fin melodi. 4. En annanas, flera annanasfrukter säger jag. 5. Kudde, tandborste, Clara. (Eventuellt en mobil för att ringa efter någon som kan hämta mig och föra mig därifrån? o_o) 6. Jag skulle antagligen shoppa, samt börja betala av mitt studentlån. 7. Jag följer över 100 bloggar - och alla är speciella på varsitt vis! :> 8. Oh, tack! ^^ Jag vet inte riktigt, jag antar att det ligger i betraktarens ögon! :>

Nz Dakota: 1. Bästa bandet? c: 2. Vilken blir årets sommarplåga tror du? ♥
Svar: 1. Jag har inget favoritband; Hans Zimmer får ta den platsen i så fall! :> 2. Sean Banan - Skaka rumpa! :>

Louise: Vad gör du om 5 år?! :D
Svar: Antingen pluggar jag här i Örebro, eller så är jag påväg att lämna staden för att ge mig av på nya äventyr!




Christy

Sv:



Hej!



Att vara en Affiliate här i Sverige är ju mera känd som att vara en affiliate för ett företag. Alltså att man annonserar ut deras reklam på sina bloggar.



Men i USA är Affiliate inte bara känd för att annonsera ut reklam åt företag utan det är också som en linkback. Att man länkar varandra fansites/webbsidor. Man får alltså sin blogg att stå och visas i "Spotlight".



Vet inte om du har varit inne på någon fansite på kändisar förut. Men om du ser på min meny så har jag addat två Elite affiliates och sedan har jag även "top affiliates". Där kommer jag lägga upp bloggar som får stå i "spotlighten"



Det är en "thing" mellan fansites faktiskt.

Den här fansiten är en exempel på hur man affiliaterar sig och hur det visas



http://love-richie.com/english/index.php



/Christy. ♥

Kommentaren skrevs den: 2010-06-07 at. 10:52:04
Din blogg/hemsida: http://thinsparkeffect.blogg.se/
Amanda

Sv: Väldigt konstigt, haha ;D Japp, det gjorde den x)

Kommentaren skrevs den: 2010-06-07 at. 13:44:28
Din blogg/hemsida: http://mjuppi.blogg.se/
Saga

Kul att läsa alla frågor och svar, Hans Zimmer komponerar verkligen underbar musik! :)

Kommentaren skrevs den: 2010-06-07 at. 15:25:04
Din blogg/hemsida: http://saga.ernberg.se
Arzu

SV: Bra :)



Men jag tyckte det var lite konstigt med den som sa saken med att din blogg liknade andras. Jag tycker faktiskt inte det. Jag tycker att din är en annorlunda rosa blogg, svårt att förklara.

Kommentaren skrevs den: 2010-06-07 at. 15:34:03
Din blogg/hemsida: http://arzus.blogg.se/
BatouL!

Awww, så söta grejer du har här på bloggen, vart hittar du allt gulligt. jag vet att man måste skicka ett mail, men jag orkar inte nu och detta är en snabb fråga : Hur mycket kostar designer? :)

Kommentaren skrevs den: 2010-06-07 at. 15:45:46
Din blogg/hemsida: http://batouls.blogg.se/
Christy

Sv:



" Vill ha " din blog eftersom jag addar bloggar jag följer och låser. Det är också en relaterad sak till affiliate ^_^

Kommentaren skrevs den: 2010-06-07 at. 15:48:18
Din blogg/hemsida: http://thinsparkeffect.blogg.se/
Felicia

Hej tänke bara påminna om Videon om hur man lägger upp en bild som komentarsregler som du har ;) Kanske även hur man har en bild som ''infobild'' (du har en bild på dig med text under)



(vad heter typsnittet man skriver med här i kometarsrutan?) :D

Kommentaren skrevs den: 2010-06-07 at. 16:05:56
Din blogg/hemsida: http://fellsis.blogg.se/
LYDIA

sv: Oh, spännande svar! :D

Kommentaren skrevs den: 2010-06-07 at. 16:34:50
Din blogg/hemsida: http://lydiajosefine.blogg.se/
Emma

Jättefina och bra svar! inte alls tråkiga som det lätt kan bli på andra bloggar.



tack så mycket för dina kommentarer :}

tycker du om twilight? :} Kristen är så nervös hela tiden, som om hon inte riktigt vet vad hon ska göra next.

Kommentaren skrevs den: 2010-06-07 at. 16:51:55
Din blogg/hemsida: http://emmaswardrobe.blogg.se/
Rosida

Tack för svaren! :)

Såg Dorothy Perkins när jag var i London, men gick inte in, för det såg så dyrt ut... ^^

Kommentaren skrevs den: 2010-06-07 at. 19:11:15
Din blogg/hemsida: http://beyondthesurface.blogg.se/



Vad heter du?:
Kom ihåg mig?
E-mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv din kommentar här:





Gratis bloggdesigner hittar ni här & Photoshop-tutorials och bloggtips hittar ni här!
All reklam & alla spamkommentarer raderas omgående!