New York; Day 2



Vi började dagen med att vandra runt kvarteren där vi bodde efter frukosten.



Vi hamnade längs Fifth Avenue, vid Rockefeller Center. Här är en liten "plaza" som kallas för The Sunken Garden.



Efter lite vandring (och lite shopping) i Rockefeller, så hittade vi en Ben & Jerry-bar där vi fikade och hittade en ny favorit; Americone Dream, yummy.



Vi bestämde att vi skulle vänta på bättre väder för att åka upp till the Top of the Rock, som alltså är tre våningar utkiksplan i Rockefeller Center, och åt lunch vid Rockefeller Plaza. Jag tog en kalkonmacka!



Pappa & Martin tog varsin ost och skinkmacka med cola till.



Och mamma tog en kycklingsallad, och fick ett helt salladshuvud till, haha! :>



Efter lunchen, gick vi till H&M och shoppade lite (eller jag och mamma gjorde det), medan pappa och Martin gick på ett spanskt bröllop i St. Nicholas, som alltså har öppna dörrar så att turister kan komma och gå som dem vill.



Vi tände två ljus i kyrkan, och tittade sedan också på ett bröllop. Det var verkligen jättefint, men jag förstår inte riktigt varför man vill ha folk man (kanske) inte känner, som tar kort och på så sätt kanske stör ceremonin? :o Men det är ju bara jag. De målade fönstrerna var superfina och på något sätt väldigt mäktig och ståtlig. Tog därför inte så mycket foton, av respekt för de kristna/troende.



Vi gick sedan på eftermiddagen mot Grand Central Station och kikade lite, men eftersom att jag inte mådde så bra (av illamående på grund av tidsomställningen säkert..)  blev det bara ett kort besök. Sedan gick jag och la mig, och somnade på kvällen sedan. :>





Theréz || Several passions - one blog

Va mysigt det ser ut :)

Kommentaren skrevs den: 2011-08-18 at. 23:19:55
Din blogg/hemsida: http://zereht.se
ida

fina bilder!:)

Kommentaren skrevs den: 2011-09-01 at. 13:52:37
Din blogg/hemsida: http://iiiden.blogg.se/
frida söderquist

åh, gud så underbart.. vill också till new york!

Kommentaren skrevs den: 2011-09-07 at. 20:40:17
Din blogg/hemsida: http://fssstfoto.blogg.se/
ida

vill också diiiiiit, åååh

Kommentaren skrevs den: 2011-09-18 at. 14:15:10
Din blogg/hemsida: http://musilova.blogspot.com
Veronica

Älskar New York =)

Kommentaren skrevs den: 2011-11-10 at. 17:23:38
Din blogg/hemsida: http://veronicasadventure.blogg.se/



Vad heter du?:
Kom ihåg mig?
E-mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv din kommentar här:





Gratis bloggdesigner hittar ni här & Photoshop-tutorials och bloggtips hittar ni här!
All reklam & alla spamkommentarer raderas omgående!