Tips & miljöprat

En bloggläsare kommenterade för ett tag sedan och undrade vad det är för mobiltelefon jag äger, och jag tänkte berätta lite om den i det här inlägget. Jag har en Sony Ericsson J20i, och det är en telefon som är tillverkad i syfte att vara miljövänlig och passa den här "ekologiska eran" som vi lever i. (Eller, som en del lever i ska jag kanske säga. Det finns ju fortfarande människor som inte sopsorterar, t.ex. jag, eller som slänger skräp i naturen, etc.)

Gillar den verkligen, och det finns så mycket bra fuktioner med den; en stegräknare, inköpslista, radio, navigator, gps, facebook. Och den kommer med lite smarta tips ibland har jag märkt - som just är en bra sak om man vill spara energi eller liknande; den säger till när man inte dragit ut laddaren ur elkontakten, och kommer mer tips som kan hjälpa en i vardagen att spara energi.

Eftersom jag inte betalar för varken bredband eller elkonsumtion i min studentlägenhet, behöver jag inte bekymra mig på samma sätt som dem som inte gör det. (Dock använder jag lågenergilampor - det är superbra och enkelt att byta till!) Men jag tror dock att jag kommer att försöka att bli mer och mer medveten om att faktiskt tänka på hur mycket vatten jag använder när jag duschar, eller att jag inte borde ha alla lampor tända i lägenheten. Men för er som är intresserade, finns det en hemsida som heter Jämförelsepris, där du snabbt kan räkna ut om du är en miljövän eller inte! :]


{ Bild lånad härifrån }





Zereht || Several passions - one blog

Tycker alla borde börja tänka lite mer på miljön. Bra att du gör något i alla fall :)

Jag har också en miljövänlig mobil. Samsung Blue Earth.

Kommentaren skrevs den: 2011-03-08 at. 15:33:25
Din blogg/hemsida: http://zereht.se
Dixi Wonderland

Svar: Tack :D Kommer helt klart köra på lockligt oftare ;D

Kommentaren skrevs den: 2011-03-09 at. 21:24:15
Din blogg/hemsida: http://dixiwonderland.com/



Vad heter du?:
Kom ihåg mig?
E-mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv din kommentar här:





Gratis bloggdesigner hittar ni här & Photoshop-tutorials och bloggtips hittar ni här!
All reklam & alla spamkommentarer raderas omgående!