On Stranger Tides;

Det blev ett slags spontanbiobesök tillsammans med Emma idag ändå - såg Pirates of the Caribbean: On Stranger Tides som bekant. Den var bra, och väldigt snyggt filmad tycker jag, för att vara en äventyrsfilm. Gillar man Jack Sparrow, gillar man absolut denna film. Jag tycker också att var bra att dem försökte få in så mycket humor som möjligt, för det kan behövas. (Även fast vissa repliker var lite halvklyschiga..) Men trots det, var den inte så otroligt förutsägbar som jag trodde att den skulle vara.

Som jag sa till Elina - det beror nog på vilka förväntningar man går in med, när man sätter sig i salongen. Jag var galet taggad idag, men som sagt - det var bara idag och därför blev jag inte besviken. Den kan absolut inte mäta sig med Inception-vågen, men filmen var underhållande, minst sagt. Rob Marshall har gjort ett bra jobb som "ny" regissör, haha!

All den musik som finns på soundtracket fanns inte med i filmen, vilket gjorde mig lite besviken. Mycket återanvändes från Hans Zimmers tidigare score från Dead Man's Chest och At World's End. Hade man inte sett filmen i 3D tror jag inte att den hade varit lika spännande och bra, som jag faktiskt trodde att den skulle vara.

Någonting som jag saknade var att det inte ställdes så mycket frågor till publiken i slutet av filmen, såsom det gjordes i första filmen - alltså Curse of the Black Pearl. På ett sätt gjorde det det, men inte alls på samma genomtänkta sätt. Jag undrar om det kommer en trilogi till, eller om serien faktiskt är slut nu. Vad tror ni (som har sett den alltså)? :]






Layla

Om man tänker på hur det slutade, att det faktiskt slutade nästan helt jämfört mot de andra...Så tror jag tyvärr det är slut :/ Men samtidigt, jag tycker det räcker med dessa ^^



Tror dock dom slutade mini lite öppet där i slutet för att om dom vill i framtiden göra en ny så kan dom det :)

Kommentaren skrevs den: 2011-05-19 at. 12:45:58
Din blogg/hemsida: http://kittenneverland.blogspot.com/
madurk

Det inns manus till 11 pirates of the carabien filmer och mr. Depp har skrivigt kontrakt på alla. Dock vet jag inte hur många de faktiskt tänker göra. 11 låter lite myckt, kommer nog bli ganska uttjatat!

Kommentaren skrevs den: 2011-05-19 at. 17:57:44
Din blogg/hemsida: http://pudel.webblogg.se/
Danni.

MÅSTE SE ♥♥♥

Kommentaren skrevs den: 2011-05-27 at. 13:04:07
Din blogg/hemsida: http://ohnightdreamer.blogg.se/
Toffie

Jag vill så se den nya Pirates filmen, det verkar trevlig. Men i början när jag hörde om den så tänkte jag liksom att det var att förstöra en bra filmserie när den slutade så bra i den senaste filmen, men jag har hört mycket bra om den så jag får ge den ett försök!



Riktigt fin design! :D

Kommentaren skrevs den: 2011-05-28 at. 14:18:33
Din blogg/hemsida: http://ssahlstrom.blogg.se/



Vad heter du?:
Kom ihåg mig?
E-mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv din kommentar här:





Gratis bloggdesigner hittar ni här & Photoshop-tutorials och bloggtips hittar ni här!
All reklam & alla spamkommentarer raderas omgående!