A true love story

Nu när jag sitter och läser alla era söta kommentarer om hur ni inte ville att jag skulle sluta blogga {♥}, och jag har fått fråga om hur jag och Jesper egentligen träffades. Egentligen var det inte så konstigt. Förra sommaren gjorde jag slut med mitt ex, och pappa föreslog faktiskt att jag skulle gå med på några dejtingsidor på internet. Bland annat registrerade jag mig på Mötesplatsen och Happypancake, och sedan var det någon till, vilken jag tror att mitt konto försvann på (eller hur det var..). Hm.

Men i vilket fall som helst, så började jag dejta över nätet - allt har gått superbra, och jag har under året som gått fått träffa många roliga, och en del knasiga killar (eller karlar som Elina skulle uttryckt det ;D). Men i slutet av juli i år, så fick jag ett mail där en kille vid namn Jesper skrev till mig. Jag märkte direkt på sättet han skrev på att han var en sådan person som jag, öppen och pratglad, och så var han ju ursnygg som grädde på moset. :} Vi började kortdärefter ta upp kontakten via msn, sms och Facebook.

Jag tyckte om honom mer och mer för varje samtal, sms eller msn-meddelande vi skrev till varandra, och jag minns flera gånger att jag tänkte "det är inte normalt att tycka om någon på detta sätt innan man ens har träffats, detta kommer gå i stöpet... osv.". Och jag minns att jag tvivlade, på grund av att jag trodde att det skulle gå "som vanligt" - att allting fungerade bra, tills man sågs. Men att få veta om mina känslor skulle bli besvarade, skulle jag få vänta ännu längre på.

"Tyvärr" kom ju min resa till både landstället i Norrland och New York i vägen, då vi annars skulle och ville träffas mycket tidigare, men i slutet av augusti, då jag äntligen var hemma i Örebro igen, bestämde vi träff. Han skulle komma och hälsa på mig i min lilla studentlägenhet här. Jag var så nervös att jag inte kunde prata minuterna innan han knackade på. Jag minns att jag satt och spelade tv-spel för att försöka tänka på annat; Super Mario tror jag att det var.

Och jag kommer aldrig att glömma då jag öppnade dörren och jag såg honom i ögonen första gången; det var ett sådant där magiskt "klick", som man bara hör om eller ser på, på film. Men den här gången var det sant - jag föll verkligen handlöst för honom. Jag blev väldigt blyg i början (han var ju så snygg, och med dem fina ögonen och, ja - ni vet..), men det släppte så fort jag fick en bamsekram av honom. Vi åt en god middag, och nätterna som följde bestod av prat och filmtittande. Dagen efter blev vi tillsammans och har varit tillsammans sedan den 20 augusti 2011. Och det är vår love story. :}





rebecca

aw, gulligt! :) grattis!

och välkommen tillbaka, du har varit saknad! :p

Kommentaren skrevs den: 2011-12-11 at. 00:32:41
Din blogg/hemsida: http://bexkan.blogg.se/
Inaa♥

Jodå allt är bara bra ! :D

Kommentaren skrevs den: 2011-12-11 at. 08:40:55
Din blogg/hemsida: http://knaset.blogg.se/
vera ♥

SV; okej tack! :D

Kommentaren skrevs den: 2011-12-11 at. 10:27:27
Din blogg/hemsida: http://weraas.blogg.se/
jessica

glöm inte att muskler väger mer än fett;)

Kommentaren skrevs den: 2011-12-11 at. 12:40:23
Din blogg/hemsida: http://lchftrollet.blogg.se/
saaandraa

Va gulligt! D'aw :D

Kommentaren skrevs den: 2011-12-11 at. 14:00:35
Din blogg/hemsida: http://oneoftheboysx.blogg.se/
jessica

fint att du är med på det då;) Som frälst lchf tror jag ju mycket mer på kost än träning, även om det är grymt bra för att tighta och välbefinnande=)

Kommentaren skrevs den: 2011-12-11 at. 14:52:19
Din blogg/hemsida: http://lchftrollet.blogg.se/
Malin - MalinBelle.com

Naw, vad gulligt! :) Jag är så glad för din skull! :) ♥

Kommentaren skrevs den: 2011-12-11 at. 19:02:47
Din blogg/hemsida: http://MalinBelle.com



Vad heter du?:
Kom ihåg mig?
E-mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv din kommentar här:





Gratis bloggdesigner hittar ni här & Photoshop-tutorials och bloggtips hittar ni här!
All reklam & alla spamkommentarer raderas omgående!