Skivomslag: Crimson Creed

Peter Berge från bandet Crimson Creed kontaktade mig och ville att jag skulle göra ett skivomslag för hans nya skiva, vilken skulle gå i ett mörkade tema, med "undergång" och "kärnvapen" som tema. Jag valde att använda mig av diverse texturer, nivåer och stockbilder för att sätta samman omslaget, då ingen av oss hade några bilder som passade in i sammanhanget. Typsnitten är nedladdade ifrån dafont.com, och är helt fria att använda i kommersiella syften. Här nedan ser ni både fram och baksida som gjorts i Photoshop CS4. Arbetsfilerna och bilder i full upplösning finns att tillgå vid intressen.
 
För referens, kontakta Peter Berge via [email protected] eller på telefonnummer 0736429491.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0