Att låna eller inte låna

Sms-lån är någonting som jag tror att de flesta kan gå i fällan av. Lyxfällan har varnat för det. Dokumentärer har sänts ut till ungdomar för att varna för denna " mörka marknad". Ska man ta ett sms-lån, så tycker jag att man ska vara säker på att kunna betala tillbaka det inom kort (t.ex. om lönen kommer in på kontot nästa dag), så att de läskigt höga räntorna inte eskalerar uppåt i rent av löjlig fart. På det sättet så tycker jag att ett lån är onödigt att göra - oavsett om det är ett banklån eller inte, faktiskt :(

Det är ju mycket bättre att kunna betala med sina "egna pengar", om ni förstår vad jag menar. Jag kan tänka mig att det känns bättre på alla sätt och vis! Dock tycker jag att om ett smslån är enda lösningen, att man skulle kunna ta ett sådant EN GÅNG, t.ex. om man blir vräkt från sin lägenhet och det absolut INTE finns något annat sätt att kunna betala av den sista hyran eller något liknande.

Till er rekommenderar jag absolut att tänka över sms-lån ordentligt innan ni tar något. Det är troligen mycket enkelt att fastna i det där träsket - när allting börjar gå bra för en utan att man egentligen behöver göra mera än smsa några siffror på mobilen. Nej, jag tycker att det är en skum marknad, och jag skulle själv aldrig ta något sådant för egen räkning. :]

 

Vill ni veta mer om smslån? Klicka här!





Ida

Smart! själv kommer jag heller aldrig ta ett sms-lån. Men ett banklån skulle nog kunna gå i framtiden när man köper hus och bil kanske ;P

Kommentaren skrevs den: 2010-09-25 at. 08:52:18
Din blogg/hemsida: http://shellygirl.blogg.se/
Lampan

Sms-lån är dumt, det borde man aldrig ta. Har man lite koll på sin ekonomi så hamnar man aldrig i en sits då man "måste" ta ett sådant.

Däremot är man nog illa tvungen att ta något form av lån för att plugga eller köpa sig ett hus eller något, det är lite vettigare.

Kommentaren skrevs den: 2010-09-25 at. 11:26:34
Din blogg/hemsida: http://www.ninjakossan.se/
Anton

Det var en tjej på lyxfällan som tog ett smslån för att köpa en katt. Man undrar verkligen hur såna människor tänker.
Man ska endast låna om man vet att man kan tillbaka, och endast av anledningen att slippa kostnader.
Tex sistaminuten biljetter kan ju ibland bli billigare att köpa med ett smslån än att lägga ut mycket mer pengar senare för biljetten.

Svar: Men va :o Det hade jag ingen aning om. Ja, precis. Fast har man ett val så tycker jag ju personligen inte att man ska använda sådana här sms-lån. Men som du säger, i visst fall så tror jag säkert att man kan ta sådana här.
Beatrice

Kommentaren skrevs den: 2013-08-15 at. 16:00:47
Din blogg/hemsida: http://xn--smslntoppen-08a.se



Vad heter du?:
Kom ihåg mig?
E-mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv din kommentar här:





Gratis bloggdesigner hittar ni här & Photoshop-tutorials och bloggtips hittar ni här!
All reklam & alla spamkommentarer raderas omgående!