30 Juli 2011

Igår firade vi farfars 80-årsdag här på landstället! :> Det var riktigt mysigt - vi började med en vanlig frukost, och sedan gjorde jag och farmor en supergod sallad (som jag tänkte bjuda mina kompisar på när jag är back in Örebro igen!) till lunch alltså. Så himla god var den. Fick världens godaste sås till, från Heinz som var galet mumsig. Perfekt till sallader och till mackor. Kommer göra lyxbaguetter till lunch när skolan börjar, med den såsen ska jag tala om. Längtar nästan efter dem, haha! :'D








Efter lunchen, gjorde vi oss iordning på varsitt håll, bytte kläder och tog en fördrink och åt lite nötter medan vi väntade på taxin. Sedan åkte vi med en taxigubbe som tydligen hade en fru som bodde i Näsbypark eller hur det var. (Där jag gått i skola i högstadiet alltså). Liten värld vi bor i! Vi åt middag på Björnstugan (där jag varit när jag var liten), och jag tog friterad scampi till förrätt, kycklingwok till varmrätt och pecannötsglass till efterrätt. (Tror att det var helt okej val om man ser det ur hälsosynpunkt i alla fall.)





Efter att vi var mätta och belåtna på efterrätter och annat, fick vi vänta på taxin som skulle komma vid niotiden. Vi tittade runt lite på resturanten, och tog sedan taxin (med samma taxigubbe faktiskt!) hem, och spelade Spanska Nätter, som är ett av mina favoritkortspel - all time! Det blir alltid olika varje gång - och det är det som gör det så roligt!




Emma

Åh, var det en ostsås? Ser lite likt ut som det på bilden. Ser för övrigt sjukt mumsigt ut!! :D

Kommentaren skrevs den: 2011-08-02 at. 13:50:06
Din blogg/hemsida: http://rockpophiphop.blogg.se/



Vad heter du?:
Kom ihåg mig?
E-mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv din kommentar här:





Gratis bloggdesigner hittar ni här & Photoshop-tutorials och bloggtips hittar ni här!
All reklam & alla spamkommentarer raderas omgående!