Första dagen i Paris

Vi började dagen med en riktigt mumsig, fransk hotellfrukost för att sedan ge oss ut för att titta på Eiffeltornet från Trocadero. Sedan vandrade vi mot Triumfbågen längs Paris fina gator och ner på Champs de Ellysees som är det centrala shoppingdistriktet med både lyxiga butiker som Louis Vuitton och Céline Paris till budgetbutiker som H&M och Zara. Bilder på min shopping kommer att komma senare! Jag lovar! :}
 
Vi vandrade sedan ner mot Place de la Concorde för att hitta ett lunchställe eftersom vi gått en riktigt lång promenad och hunnit bli hungriga. Vi fastnade för resturangen Fauchion där jag valde en club sandwich med en god mixsallad som tillbehör. Det var verkligen otroligt gott! Får ni chansen måste ni bara äta någonting därifrån - ni kommer inte att ångra er!
 
Efter lunch gick vi en sväng förbi Opéra National de Paris, men valde att inte gå in på muséet. Sedan gick vi förbi det kända Ladurée (ni vet de som har så himla goda macarons?) men det var så himla lång kö att det bara inte var värt att faktiskt gå in och köpa något. Påväg genom Place de la Concorde Park tog vi varsinn god glass och lite kaffe. Vi fortsatte sedan vår promenad upp mot Champs de Ellysees igen för lite vidare shopping innan vi äntligen kunde vila upp oss på hotellrummet. Vi avslutade dagen med en supergod middag på en italiensk resturang innan jag äntligen kunde få landa i min hotellsäng och sova. Då var jag trött i både kropp och själ, haha. 
 
 




Michaela

åh jag vill tillbaka till Paris igen :)

Svar: Jaa, Paris är en väldigt mysig stad! : ) Tror nog att den kan vara sådär romantisk om man bara är där med rätt person liksom, hihi. Kram!
Beatrice

Kommentaren skrevs den: 2013-06-23 at. 15:56:50
Din blogg/hemsida: http://michaelasoderholtz.blogg.se/
Andrea

fina bilder!

Svar: Åh, tack så mycket! :}
Beatrice

Kommentaren skrevs den: 2013-06-25 at. 21:44:22
Din blogg/hemsida: http://iaa.webblogg.se



Vad heter du?:
Kom ihåg mig?
E-mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv din kommentar här:





Gratis bloggdesigner hittar ni här & Photoshop-tutorials och bloggtips hittar ni här!
All reklam & alla spamkommentarer raderas omgående!